studio@jurimo.pl

12-6843549, 513-424-011

Gabinet JuriMo / Ciekawoski  / Zdrowe przekąski między posiłkami :)

Zdrowe przekąski między posiłkami :)

Każdy kto choć raz przechodził przez drogę prowadzącą do zrzucenia zbędnych kilogramów, na pewno spotkał się z żelazną zasadą odchudzania. Głosi ona, że powinniśmy jeść co najmniej pięć, odpowiednio zbilansowanych posiłków w ciągu dnia. Do tej ideologi często dorabiana jest błedna teoria mówiąca, że czym wiecej jemy tym szybszy mamy metabolizm. Jest to prawda tylko w przypadku odpowiednio zaplanowanych posiłków pozwalajacych utrzymać nasz apetyt w ryzach.

Ale co zrobić jeżeli realia codziennego dnia nie pozwalają nam utrzymać szablonu pięciu posiiłków dziennie? Jest na to sposób.

Jeżeli jesteśmy w sytuacji, w której jemy dwa do trzech odpowiednio zbilansowanych posiłków dziennie, na pewno zdarza nam sie podjadac w chwilach glodu. Możemy nawet nie być tego swiadomi, gdy podczas pracy przed komputerem czy w czasie jazdy samochodem, mimochodem jemy przekąski typu chipsy, słodycze lub pijemy napoje słodzone. Cieżko nam pózniej określić, ile tak na prawde zjedliśmy “przekąsek” i czesto wychodzi, że nasza dieta ucieka daleko ponad normy zaplanowanej dziennej kalorycznosci.

Co wiec zrobić w sytuacji kiedy mamy ochote coś przegryść, a zjedzenie posiłku nie jest możliwe?

Otóz pierwszym świetnym pomysłem zastąpienia np. słodyczy, jest zmiana polegajaca na spożywaniu suszonych bądź świeżych owoców. Już niewinne mandarynki i jabłka są znakomitą alternatywą dla nich. Bogate w błonnik, kwasy organiczne i witaminy skutecznie zaspokojają głód i doskonale wpływają na hamowanie apetytu na słodycze. Suszone owocę to także dobra alternatywa, ale ze względu na ich “odwodnioną” formę. Taka sama gramatura owoców swieżych dostarcza znacznie mniejszej ilości kalorii niż owoce suszone, wiec jedzmy je ostrożnie.

Kolejna grupą zamienników, popularnych przegryzek takich jak chipsy, precelki czy krakersy moga być migdały, nerkowce, pistacje czy pestki dyni. Co prawda owe przekąski nie należa do nisko kalorycznych, ale fakt posiadania w swoim składzie witaminy E, magnezu, cynku, wapnia, fosforu, witaminy z grupy B, steroli roślinnych i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych stawia je na piedestale przekąsek. Co ważne osoby, które spożywają ich dużo, rzadko mają wysokie wskaźniki masy ciała.

Jeżeli twoją zmorą są napoje słodzone, a czysta woda nie jest twoim sprzymierzeńcem postaraj sie zastąpić je wodą ze świeżo wciśniętej cytryny i cynamonem. Jest to znakomity „drink”, który ze względu na zawartość flawonoidów może dodatkowo wspomóc pracę nad estetyką sylwetki poprzez przyspieszenie metabolizmu i zmniejszenie łaknienia.

To tylko kilka wskazówek jak niezdrowe nawyki żywieniowe można zastapić zdrowymi i smacznymi przekąskami po których wyrzuty sumienia nie będą już waszym utrapieniem.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz